TopClass

Vergroot je (inter)professionele identiteit door deelname aan een TopClass: een zelfsturende, professionele intervisiegroep met verschillende achtergronden, verschillende leervragen die samen optrekken en verdieping zoeken. Dat kan gaan over het ontwikkelen van tools, maar ook over de implementatie van de veranderende wereld in je leerteam.

De TopClass was afgelopen schooljaar een groot succes! Het concept om met je eigen leervraag bezig te zijn willen we voor iedere leerteambegeleider mogelijk maken. We hebben gemerkt dat er grote behoefte is aan verbinding, diepgang en samen leren om echt interprofessioneel het leerteam te begeleiden. Hier maken we dan ook een (leer)speerpunt van!

Aan bod kan komen: Is het vraagstuk interprofessioneel? Begeleid jij interprofessioneel? Opereert het leerteam interprofessioneel binnen het team? Maar ook: hoe kunnen we het interprofessionele handelen in de organisatie blijvend inbedden?

Nieuwe vorm: de ervaring die het ontwerpteam heeft opgedaan met de Top Class willen we in een nieuwe vorm gieten:

  • In koppels van 4 (2 x2 leerteambegeleiders) gaan jullie met eigen leervragen aan de slag.
  • Deze koppels bezoeken elkaars praktijk en krijgen 2 x per jaar een (online)bezoek om het proces (interprofessioneel) te volgen en te ondersteunen.
  • Deze koppels zullen in 6 ontmoetingen, mogelijk onder leerteam tijd, elkaar met de leervraag verder helpen. Dit kan d.m.v. doelen stellen, intervisie, collegiale consultatie.
  • Een groep kan o.a. samengesteld worden op basis van onderwerp/ ervaring/ vraagstuk. 
  • We verwachten dat de leerteambegeleiders hier zelf ideeën en actie in ondernemen.

Een voorbeeld van een opbrengst van de TopClass: